Tervetuloa maaliskuun digikuukauden webinaarisarjaan!

Tervetuloa digikuukauden webinaarisarjaan!

Aloitamme torstaina 1.3.2018 klo 10-11 webinaariin, jonka aiheena on Taikojan digikuukauden startti ja toiveaiheiden käsittely. Toiveaiheita on yhteisöllinen tuottaminen ja ilmaistyökalut. Pääsemme yhteisöllisen tuottamisen makuun samana päivänä ja jaamme myöhemmin to 1.3. iltapäivällä klo 14.00-15.30 tuloksia yhteisessä vapamuotoisessa verkkosessiossa.  Aiheenamme ovat: Miten tehdään yhteistyötä verkossa? Missä alustoja voi ja kannattaa käyttää? Mitä sitten, jos ihmiset eivät osallistu?

 

Keskiviikkona 7.3.2018 klo 10-11 webinaarissa keskustellaan toimivasta yhteydestä. Miten webinaari järjestetään? Mitä pitää muistaa? Mitä ennen webinaaria ja mitä webinaarin jälkeen? Voiko webinaari olla turha? Milloin ei kannata järjestää webinaaria? Myöhemmin iltapäivällä voit tulla itse kokeilemaan webinaarialustaa (Collaborate, AC, Skype) digiasiantuntijan kanssa. Saat esittäjän roolin, jolloin voit testata miten tietokoneesi ja mielesi taipuu webinaarin pitämiseen. Iltapäivän sessio toteutetaan rennolla mielellä mokia säästelemättä.

 

Torstaina 15.3. klo 10-11 webinaari keskittyy hanketyöntekijän projektin hallintaan. Kysymyksiä ovat: Mitä välineitä voisin käyttää ja miten ne auttavat projektinhallinnassa? Miten johtaa itseä paremmin? Miten johtaa muita paremmin? Miten tapahtumaa voi piristää? Miten webinaaria voi piristää?  Iltapäivällä järjestetään keskusteluareena vapaamuotoisesti. Tule testaamaan Slackia ja Trelloa digikuukauden omaan ryhmään! Iltapäivän keskustelu käydään klo 14.00-15.30. Voit piipahtaa collaboratessa tai keskustella koko puoltoistatuntisen.

 

Viimeinen webinaari järjestetään keskiviikkona 21.3. klo 10-11. Käsiteltävänä aiheena ovat ohjaus ja kommunikointi. Löydetään yhdessä vastauksia aiheisiin: miten saada porukka verkkoon, miksi pitäisi tulla verkkoon? Miten viestin projektissa ja projektista? Miksi kaikki eivät ota käyttöön uusia menetelmiä? Mikä voi olla hankalaa? Entä sitten, jos asiat eivät mene kuten haluaisin? Iltapäivän vapaamuotoinen verkkotapaaminen klo 14.00-15.30 on omistettu kaikille ajatuksille digikuukaudesta.

 

Aamupäivällä klo 10-11 käsitellään siis aihetta webinaarissa ja iltapäivälllä klo 14-15.30 sinulla on mahdollisuus tulla tekemään itse aamupäivällä käsiteltyä asiaa. Voit piipahtaa paikalla tai jäädä koko ajaksi. Digiasiantuntija päivystää iltapäivällä neuvoen ja ohjaten verkon välityksellä!

 

Webinaarit ovat tarkoitettu kaikille digitaalisesta hanketyöstä kiinnostuneille. Maksuttomat webinaarit järjestää TAIKOJA-koordinaatiohanke. Webinaarien lisäksi digikuukauden aikana ilmestyy päivittäinen blogiteksti osoitteessa: http://oppimassamaisemassa.wordpress.com.

 

Linkki webinaareihin: www.bit.ly/digiwebinaarit tai https://eu.bbcollab.com/collab/ui/session/guest/5cb60bbd219e4d3ebfd5b7ec2260a469

Ei ennakkoilmoittautumista, mukaan mahtuu vähintään sata ensimmäistä sisään kirjautunutta. Kokoustila avataan klo 9.30. Mikäli et pääse paikalle webinaarien ajankohtana, ei huolta, sillä webinaarit nauhoitetaan ja laitetaan jakoon TAIKOJAn sivustolle https://blogs.sis.uta.fi/taikoja.

 

Lisätiedot: Elise Nyyssönen, elise.nyyssonen@omnia.fi, 040 126 72 48.

 

Huomioitavaa webinaarin osallistujalle:

  • Käytä langallista verkkoa, jos mahdollista.
  • Käytä Chrome- tai Firefox-selainta, jos mahdollista.
  • Sulje ylimääräiset ohjelmat – varsinkin sellaiset, jotka käyttävät video- ja äänilaitteita.
  • Kuulet äänet parhaiten, jos käytät ulkoisia kaiuttimia tai kuulokkeita.
  • Kytke ulkoiset video- ja äänilaitteet tietokoneeseen ennen huoneeseen kirjautumista.
  • Jos et ole aiemmin käyttänyt Blackboard Collaborate-ohjelmaa, tutustu ohjatun toiminnon avulla äänen ja kuvan määrittelyyn. Muistathan antaa selaimelle luvan (salli) mikrofonin ja videon käyttämiseen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *